Tizia

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Tizia - 5 oktober 2010 00:00

Du har så lätt att stampa sönder
När du väl fått in en fot
Det är så lätt att kasta kärlek
Där den vackert tas emot
Men det är inte lika lätt att vara såld
På nån som inte går att nå
Det är snart en vecka sen du ringde
Så jag börjar nog förstå

Du kan så vackert sätta ord till alltihop
När vi är två
Du har ett sätt att bara glömma
När problemen tränger på
Ett sätt att gömma mig för stormen
När du vill och när du kan
Ett sätt att glömma mig i regnet
Som om lilla jag försvann

Du har så svårt att säga
Om jag ens betyder nåt för dig
Jag räcker inte fram
Men du har så svårt att vara ensam
Så du går till lilla mig
Men en dag försvinner jag ur dina ögon
Som en svår och jobbig grej

Jag kan känna mig bekväm
I dina ögon när du ler
Men du kan säga nåt så beskt
Att allt blir kaos och upp och ner
Jag tror inte du förstår allt som
Du säger om det vackra i misär
Du har fått sol i dina ögon
Och har aldrig varit där

Det vankas höst och du får ofelbart
Nåt underligt i din blick
Det är så lätt att genomskåda
Dina spel och dina trick
Nu faller mörkret över stan
Och du går runt och sparkar löv
Som att vinka åt en blind
Som att skrika åt en döv

Jag har så svårt att veta
Om jag ens betyder nåt för dig
Du spelar nåt slags spel
Och det kan så lätt bli mitt fel
När du ser på lilla mig
Och en dag försvinner jag ur dina ögon
Som en svår och jobbig grej

Du älskar bara rött
Och leker vacker romantik
Det är så lätt att haka på
Det är sån lockande mystik
Men en dag är allting preskriberat
Och en del av din lyrik
Jag har så svårt att balansera
Mellan trygghet och panik

Det går ett hjärtligt litet tag
Sen tillhör jag ett slag för sig
Ett slag till intet dömt
Ja snart är allt i tystnad bortglömt
Stackars dumma lilla mig
Ja en dag försvinner jag ur dina ögon
Som en svår och jobbig grej


Puss o Kram

//Tizia


 

Tidigare månad - Senare månad

♥Om Tizia


Kär var det sista jag ville bli!

♥Undrar du något?

28 besvarade frågor

♥Vill du lämna ett spår?

♥Mitt kaos

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

♥Underbara bloggar

♥Mitt senaste inlägg

♥Mina fina besökare

♥Sök & finn

♥Då-tid


Ovido - Quiz & Flashcards